آموزش ها

چراغ استوک خودرو

چراغ استوک خودروهای خارجی مانند چراغ استوک هیوندای یا چراغ استوک سانتافه و چراغ دست دوم اسپورتیج این روزها بازار بسیار داغی دارند. به دلیل قیمت بالای قطعات خودروهای داخلی و عمدتاً قطعات خودروهای خارجی بسیاری از مالکان خودرو به سمت خرید چراغ های استوک روی آورده اند.

ماشین های گران قیمتی مانند پورشه، مازراتی و یا مدل های خاص بی ام دبلیو و بنز چراغ های بسیار کمیابی در بازار دارند و به همین دلیل چراغ استوک سالم و تمیز می تواند گزینه بسیار مطلوب و خوش قیمتی برای مالک این خودروها باشد.

 

قیمت چراغ استوک

 

 

 

چرا چراغ استوک

اما چرا تقاضا و برای چراغ استوک خودرو اینقدر زیاد است؟ پاسخ بسیار ساده است، در یک تصادف معمولاً آسیب پذیرترین قسمت یک خودرو چراغ های جلو و عقب و سپر خودرو هستند.

گاهی یک ترک کوچک روی چراغ خودرو می افتد که قابل اغماض است اما در بسیاری از موارد هم چراغ آسیب جدی می بیند و از آنجایی که چراغ و روشنایی جزو وسایل ضروری خودرو هست مالک خودرو قطعاً تعویض یا تعمیر چراغ ماشین را در اولویت خود قرار می‌دهد.

علاوه بر این که زیبایی خودرو بر اثر شکسته شدن چراغ بسیار تحت تاثیر منفی قرار میگیرد پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به شکسته بودن چراغ خودرو و نداشتن نور مناسب حساس است.

دلیل تعویض چراغ

یکی از دلایل دیگر تعویض چراغ این هست که معمولاً چراغ های جلو پس از مدتی کدر می شوند و شفافیت تلق جلو از بین میرود و یا در چراغ های پیشرفته کیت چراغ دچار مشکل میشود و شاید در بازار نتوان کیت یک چراغ را به تنهایی پیدا کرد و مالک خودرو مجبور می شود تا یک چراغ کامل را جایگزین کند.

البته در سال های گذشته تکنیک های احیای چراغ به کمک مصرف کنندگان آمده اند تا صرفه جویی در هزینه ها کمک کنند.

قیمت چراغ استوک

تفاوت قیمت یک چراغ استوک با یک چراغ نو از آنجایی شروع می شود که ظاهر چراغ نو و ظاهر چراغ استوک ممکن است بسیار مشابه باشند اما چراغ نو امکان دارد توسط سازنده های دیگری به بازار عرضه شده باشد و از کیفیت چراغ اصلی خودرو بسیار پایین تر باشد.

با این تفاسیر بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند چراغ استوک تمیز تهیه کنند تا اینکه بخواهند چراغ نو را از بازار تهیه کنند. نکته دیگر در زمینه گرایش به چراغ های استوک نبودن قطعه در بازار است برای بعضی از مدل ماشین های مخصوص وارداتی قطعاتی مانند چراغ های جلو و عقب که از نظر واردات سخت تر هستند در بازار موجود نیست.

چراغ استوک

 

نکات خرید چراغ دست دوم

نکات بسیار زیادی را باید به هنگام خرید چراغ استوک خودرو در نظر داشته باشید که البته ما در مقاله جداگانه‌ای به این نکات می پردازیم مخصوصاً چراغ های پیشرفته ماشین های گران قیمت به دلیل داشتن کیت های پیشرفته و موتورهای مخصوص از قیمت بالایی برخوردارند و به همین دلیل بایستی چراغ استوک خودرو را از جایی تهیه کرد که کار تخصصی چراغ را انجام میدهد و از اعتبار و شهرت خوبی برخوردار باشد.

حتی اگر هیچ تخصصی در خرید چراغ استوک ندارید باز هم حاقل ظاهر چراغ را می‌توانید بررسی کنید، کدر بودن طلق جلو یا خال و خط و خش بر روی چراغ از قیمت آن می کاهد.

شما می توانید با فروشنده توافق کنید که در صورت خرابی مدار های داخلی و یا آسیب های غیر ظاهری تا یک مدت مشخص مثلاً ۲۴ ساعت شما حق عودت چراغ را داشته باشید. همچنین حتماً چراغ را به هنگام خرید تست کنید و در هنگام نصب چراغ از کسی که کار نصب را انجام می دهد بخواهید تا هرگونه عیب و ایرادی را در چراغ خریداری شده شما اعلام نماید.

چراغ استوک را از کجا بخریم؟

چراغ های دست دوم خودروهای خارجی خاص معمولاً از دو منبع تهیه می شود یکی واردات خرده و دیگری اسقاط ماشین های تصادفی و یا مزایده سازمانها و ادارات.

قطعاً شما به عنوان یک مصرف کننده برایتان به صرفه نیست که برای خرید چراغ ماشین تان وارد یک مزایده شوید. اما کسانی هستند که به صورت تخصصی در این مزایدات شرکت می‌کنند و قطعات خاص و کمیاب بازار را از این منابع تهیه می کنند.

البته در مواردی هم چراغ خودرو از منبع واردات به صورت تکی یا تعداد بسیار پایین وارد می شود چرا که وزن و حجم چراغ خودرو نسبت به کالاهای دیگر بالاست و امکان آسیب دیدن و شکستن این قطعه در مسیر بیشتر از قطعات دیگر خودرو است.

برای تهیه یا مشاوره در مورد خرید چراغ استوک می توانید با کارشناسان فنی ما در تهران کار تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.